Unia da kierowcom sprzęt dla ciężarówek

Unia Europejska przekaże tachografy aż 100 tys. kierowcom. Wszystko to za sprawą całego Parlamentu Europejskiego, który domaga się montowania urządzeń w samochodach osobowych wykonujących przejazdy międzynarodowe. Jest to spory krok w unifikacji unijnego rynku transportu drogowego.

W każdym pojeździe, nawet tym do 3,5 tony, będzie musiał być zamontowany tachograf cyfrowy. Do niego będzie przystosowana specjalna, imienna karta kierowcy, która będzie pokazywać całą aktywność kierującego w przypadku kontroli. Do tej pory takie regulacje obowiązywały pojazdy o masie większej niż 3,5 tony. Teraz obowiązek wchodzi od niższego limitu –  DMC powyżej 2,4 tony.

Członek Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK), Łukasz Włoch, skomentował nowy przepis: “Regulacje dotyczące obowiązku instalowania tachografów zostały formalnie przegłosowane. Jeśli Rada Unii Europejskiej przyjmie Pakiet mobilności – tacho w busach stanie się rewolucją w międzynarodowych przewozach drogowych tak zwanymi małymi pojazdami.”

Ekspert OCRK przypomina wszystkim zawodowym kierowcom, że wykonując przewozy międzynarodowe, mogą się mocno zdziwić za graniami naszego państwa. Tam są przecież znacznie bardziej restrykcyjne regulacje, a inspekcja tylko czeka na polskie busy oraz ciężarówki. Mandaty trzeba jednak płacić od razu, także można się mocno zdziwić.

Jesteśmy ciekawi, jak nowa regulacja wpłynie na całą branżę transportową. Wydaje się, że może być to spory kłopot dla mniejszych firm oferujących takie usługi mniejszymi pojazdami.