Poczta Polska wybuduje sieć swoich paczkomatów w Biedronkach

Tak krytykowany przez Pocztę Polską, przed paroma laty, Inpost – stał się wzorem do naśladowania dla najbardziej popularnej spółki pocztowej. Samoobsługowe automaty do odbioru przesyłek staną nie tylko w placówkach pocztowych, ale i także we wszystkich sklepach sieci Biedronka.

Poczta Polska podpisała specjalną umowę z producentem paczkomatów – firmą SwipBox. Na początek spółka planuje postawić 200 tego typu obiektów. Pierwsze z nich pojawią się jeszcze przed wakacjami, z kolejnych będziemy mogli korzystać w III kwartale tego roku. Całość wpisuje się we wcześniej ustaloną strategię firmy, która dąży do większej przystępności swoich usług dla klientów.

Z Poczty Polskiej niezwykle dumny jest członek zarządu, Grzegorz Kurdziel: “Aktualnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć w kraju, do której należy ponad 11,5 tys. punktów. Placówki pocztowe posiadają ugruntowaną pozycję wśród klientów, między innymi ze względu na ich dogodne lokalizacje, dlatego postanowiliśmy usprawnić odbiór przesyłek, stawiając w części placówek nasze automaty pocztowe.”

Z tego co widać, Poczcie Polskiej zależy na rozwoju na rynku usług kurierskich. Zarząd wierzy w to, że sieć sklepów Biedronka to najlepszy z możliwych wyborów. Spółka twierdzi, że postawienie paczkomatów w tych sklepach, to strzał w dziesiątkę. Biedronka to sieć, do której ludzie decydują się chodzić na zakupy najczęściej. To właśnie dobro klientów spółki i ich preferencje były głównym motywem do nowej koncepcji.

Jesteśmy ciekawi, jak to będzie wyglądać w praktyce. Dograć to wszystko logistycznie to nie lada zadanie – zresztą – kto jak nie Poczta Polska, która na rynku jest wręcz od zawsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *